Každý z nás má zásuvku plnou kosmetiky, která někdy zůstává tak dlouho, že zapomeneme, když jsme ji otevřeli. Jsou stále v bezpečí? Poté, co je čas na zlikvidování kosmetiky,poškodit vaši pokožku? Symbol PAO pomůže. Zjistěte, co to znamená a jak jej přečíst na obalu.

Foto: Shutterstock/avocado_studio
Každý kosmetický produkt má svou trvanlivost, i když na něj často zapomínáme a používáme náš oblíbený krém nebo řasenku až do poslední kapky. Naštěstí, Značka Pao přichází na pomoc (Období po otevření – čas po otevření), Malý symbol otevřeného kontejneru s číslem a písmenem „M“, který vám řekne, jak dlouho po otevření můžete produkt bezpečně použít.
- Pokud například vidíte „6m“. Můžete jej použít šest měsíců.
Po této době nejen ztrácí své vlastnosti, ale také se stává živnou půdou pro bakterie. Jaké jsou obecně uznávané standardy pro kosmetiku?
Poté, co byste měli zahodit kosmetiku? Nedávejte jim život ve své kosmetické tašce

Foto: Shutterstock/Bearfotos
Každá kosmetika má svou vlastní trvanlivost, ale je užitečné znát obecné principy, které nám pomohou v každodenní péči.
- Mascara a Eyeliner patří mezi nejcitlivější produkty. Při používání kolem očí mají tendenci rychle hromadit bakterie, takže je s nimi lepší 3 měsíce rozloučit se.
- Make -Ups a krémy, zejména ty v kontejnerech, vyžadují více pozornosti. Pokud je použijete prsty, zvyšuje se riziko ucpávání mikroorganismů, což zkracuje jejich trvanlivost. Produkty tohoto typu jsou nejlépe konzumovány Až 6 až 12 měsíců. Používáte čerpadlo nebo špachtli? Perfektní. Je to hygienický způsob, který může prodloužit jejich čerstvost.
- Lisované produkty, jako jsou rtěnky a stíny suchých očíJsou méně náchylné k zkažení snížením vlhkosti. Mohou nás vydržet Až dva rokyale pouze pokud je aplikujeme čistými kartáči.
- Lak na nehty vydrží do 24 měsícůI když to může v průběhu času zahuštěno. Pokud k tomu dojde, je to znamení, že je čas na novou láhev.

Foto: Shutterstock/New Africa
Pamatujte na varovné signály. Pokud je kosmetický produkt změnil jeho vůni na intenzivnější nebo nepříjemnější konzistence se změnil nebo barva Zmizel, jsou to jasnými známkami, že je lepší jej nepoužívat.
- Takové změny mohou naznačovat přítomnost škodlivých mikroorganismů nebo oxidace složek, což nejen snižuje účinnost produktu, ale může také dráždit kůži.
Prevence je lepší než léčba, takže pravidelně projděte kosmetickou taškou a zbavte se produktů, které by měli dlouho cestovat.
Kde zahodit starou řasenku? Odpovědný přístup
Vyhoďte kosmetiku po konzumaci a zohledňujte zásady třídění odpadu, abyste minimalizovali jeho dopad na životní prostředí.
- Kapalné výrobky, jako je make -up, krémy a řasenka, by měly být vrženy do nádob na míchané odpady. Zde končí zbytky kosmetiky, které nelze recyklovat.
- Plastové obaly, jako jsou mycí gely a vody, by měly být důkladně vyčištěny a umístěny do plastové a kovové nádoby (žlutá nádoba).
- Skleněné nádoby a lahve z parfémů by měly být hozeny do skleněné nádoby (zelená kontejner nebo bílá kontejner, pokud je to čisté sklo).
- Smíšené obaly, jako jsou kovové plechovky deodorantů, by měly být také vrženy do žlutého koše.

Foto: Shutterstock/Roman Zaiets
Některé kosmetické výrobky, zejména výrobky obsahující chemikálie (jako jsou laky a odstraňovač laků na nehty), mohou vyžadovat zvláštní ošetření. Ty by měly být předány selektivnímu sběru komunálního odpadu nebo na místech, která dostávají nebezpečný odpad. Kromě toho mnoho parfémů a lékárny provozuje programy sběru pozadí. Vrácením prázdných brýlí nebo lahví můžete přispět k recyklaci a někdy získáte slevu na další nákup.
.
Myslí si, že ručník je jejich nepřítelem. Upřednostňují metodu sušení vzduchu a dermatologové jsou masa
.